Zoho CRM
Wedelroos
Zoho CRM System

Vad är CRM system och vad betyder det?

Ordet CRM betyder "Customer Relationship Management". Med ett annat ord skulle man kunna säga "Relationsmarknadsföring".


Vad innebär det?


Definitionen i Wikipedia är följande:


Customer relationship management (CRM), eller kundvård, omfattar styrning, organisering och administration av kunder och kundrelationer i ett företag. Detta omfattar arbetsprocesser med tillhörande affärssystem för IT-stöd. Exempelvis kan CRM omfatta kundstöd (annat namn är kundsupport) och kundregister. CRM är inte en programvara utan snarare en process som påverkar organisationen i ett företag och ska leda till bättre kundrelationer. se länk till källa påwiki


Nedan ser ni några exempel på vad CRM är för något.

Zoho CRM

Se fram emot att sälja Smartare, Bättre, Snabbare.

Nå ut till prospects vid rätt tillfälle, engagera dem i varje led och moment 

och slutför deals på ett smartare sätt. 

Hämta gratisversion

CRM system betyder

Zoho CRM är ett av de ledande systemen avseende att hantera kunder, leads och deals.  

Mycket prisvärt och går att anpassa till de flesta verksamheter. Många färdiga integrationer. 

Det finns olika versioner av CRM-systemet beroende på era behov, önskemål och organisation. 

Arbeta med Sales och Marketing Automation.

Fullt av funktioner, innehåll och möjligheter

Multichannel CRM

Multichannel CRM

Möt dina kunder, oavsett mediet. Med Multichannel stöd i Zoho CRM kan du nå personer på telefon, via chatt, e-post, via sociala medier, och även personligen. Använd besökarspårning och e-postanalys för att veta vad dina kunder ser och hitta möjligheter till engagemang. Kommunicera, gör avslut och stäng affären med Zoho CRM.

.

Sales Performance CRM

Sales Performance

Mät och hantera. Förkonstruerade och anpassningsbara KPI visar dig var ditt team utmärker sig och där de kan använda mer träning. Håll dina försäljnings- och marknadsföringsgrupper i samarbete genom att samordna dina marknadsföringsinsatser från insidan av Zoho CRM. Jämför dina annonsutgifter med dina försäljningsintäkter för att se hur toppen av tratten påverkar ditt resultat.

Automation CRM med AI

Automation & AI

När ditt säljteam växer måste du se till att de säljprocesser ni har utformat kan delas upp och att samma uppmärksamhet ges till rätt kunder och leads. Zoho CRMs Blueprint hjälper till att alla i ditt team följer rätt process, även när du inte tittar. Arbetsflöden och makron hjälper dig att automatisera era dagliga aktiviteter, medan Zia-den nya AI-drivna försäljningsassistenten hjälper er.

CRM on the Go - mobilt CRM

CRM on the go.

Stay connected and in the know. Zohos Mobile Edition ger dig direkt tillgång till kundinformation och försäljningsaktiviteter på din iPad, iPhone och Android-enheter.

Sales Productivity CRM

Sales Productivity  

Från kontakt till avslut. Minska tiden det tar för era leads att gå igenom den vanliga säljprocessen med avancerad sales force automation. Använd Zoho CRM för att fånga pipeline-information direkt från din webbplats, schemalägga efterföljande påminnelser för ditt säljteam och skapa anpassade rapporter för att prognostisera trender. Din tid är värdefull; spendera det på saker som spelar roll.

CRM för automatiserad föräljning och ökad produktivitet

Automate sales and increase productivity.

Ge ditt team verktygen för att sälja smartare. Zoho CRM fångar leadinformation direkt från din webbplats, schemalägger uppföljningsåtgärder och genererar anpassade rapporter för att prognostisera trender. Genom att automatisera rutinerade uppgifter kan du spendera tid på det som är viktigt: att skapa kontakter, bygga relationer och stänga erbjudanden. Öka din produktivitet utan att öka din personalstyrka.

Vad är CRM?

CRM betyder "Customer Relationship Management".

Historiskt har dessa system i allmänhet kallats "Säljstödssystem" , men idag har CRM-systemen en bredare betydelse. De ursprungliga CRM-systemen hade som främsta syfte att ha ett samlat grepp om kunderna och information om dessa. Som en effekt av detta tillkom möjligheten att registrera möten med påminnelser, planera nästa säljkontakt, skriva noteringar och lägga in aktiviteter. Man kan säga att de första riktiga CRM-system började komma i slutet på 1990-talet. CRM-systemen var i de flesta fall baserade på en lokal installation både på egen server och lokala desktops. De krävde ofta mycket underhåll och var ganska stelbenta i sin lösning. De fyllde dock sin funktion som ersättare för personliga kalkylark som var ganska vanligt tidigare. Numera finns molnetbaserade lösningar som är mycket effektiva och prisvärda. Det är främst under de senaste åren som de har blivit riktigt bra, samt att marknaden mognat för denna forma av CRM-system. Har man många kontor eller en internationell verksamhet finns det enorma möjligheter med dessa CRM-system.